DESPRE ULEIURILE DE MOTOCICLETA

  • Lichidul de baza sintetic din care sunt produse uleiurile sintetice are punctul de aprindere la temperatura mult mai ridicata decat la uleiul mineral. Pe scurt, punctul de aprindere al unui ulei este punctul in care el incepe sa se vaporizeze. Cu cat acesta e mai mare, cu atat uleiul va rezista mai bine la temperaturi inalte. Acest lucru micsoreaza temperatura uleiului, imbunatatind astfel proprietatile de racire ale uleiului. Desigur, rezultatul final va fi un motor cu temperatura mai mica de functionare. Deoarece uleiurile minerale sunt formate din particule de marimi diferite, cele foarte mici tind sa circule liber prin centrul curentului de ulei iar particulele mari tind sa fie impinse spre exteriorul curentului de ulei-chiar langa componentele motorului. O mare parte a acestor particule mari, ramana acolo si nu mai distribuie caldura de la componentele motorului, inapoi la ulei.
  • Se stie ca uleiurile minerale lasa in urma grasimi si alte depozite, dar cele sintetice nu. Lichidul de baza, pe baza de petrol, contine multe impuritati direct din fabricatie. Asta se intampla deoarece uleiul mineral este un produs rafinat. Procesul de rafinare trebuie sa elimine impuritatile. Totusi, nici o rafinare nu este 100% completa, si pentru a atinge un nivel de rafinare atat de mare, uleiul devine foarte scump. Rezultatul final este un lichid de baza destul de curata. Cu toate acestea, un numar de impuritatii sunt inca prezente in uleiul mineral.
  • Pe scurt, intre uleiurile sintetice si cele minerale pentru motociclete, totul se reduce la urmatoarele. Daca nu sunteti pregatiti sa folositi intens motocicleta dumneavoastra, timp de cativa ani, uleiul mineral va fi bun. Totusi, daca intentionati sa pastrati motocicleta pentru o lunga perioada cu aceleasi caracteristici de performanta, atunci, cu siguranta veti alege uleiul sintetic. Dar, numai un ulei sintetic de calitate poate garanta o performanta si o protectie adecvata. Uleiurile minerale, pur si simplu, nu vor face fata in aceasta situatie.
  • Producatorii de motociclete au gasit o cale foarte isteata de a evita noile standarde API (care sunt mai stricte), ca sa-ti vanda uleiul specific pentru motociclete, drept lubrifiant tip premium. Majoritatea uleiurilor specifice pentru motociclete nu au fost testate la noile standarde API, in ultimii 10 ani. Ele sunt, inca de tip SF sau SG, care, dupa cum recomanda producatorii si vanzatorii de motociclete, sunt mai bune. De multe ori, ei vor ajunge sa va anuleze garantia motocicletei, daca folositi un ulei tip SH sau SJ.