BIBLIA ULEIURILOR DE MOTOR (CITATE)

  • NIMIC nu este mai important, pentru viata vehiculului dumneavoastra, decat o lubrifiere si o filtrare corecta a uleiului, pentru motor si alte parti aflate in miscare.
  • Asa cum automobilele sunt recreate pentru a utiliza motoare mai puternice si mai eficiente, tot asa lubrifiantii trebuie recreati pentru a raspunde cerintelor tot mai mari ale noilor motoare. Cu cat creste temperatura motorului si scade capacitatea rezervorului de ulei, cu atat mai mult uleiurile trebuie sa lucreze mai bine in motoarele actuale, decat inainte.
  • Pelicula de ulei de motor dintre doua suprafete metalice face mai mult decat o lubrifiere. impiedicand contactul direct dintre componentele motorului, uleiul de motor ofera si protectie impotriva uzurii. Asta, probabil, pare evident. Totusi, exista un alt mod in care un ulei poate proteja.
  • Uleiul de motor trebuie sa protejeze componentele motorului impotriva coroziunii.Oxidarea unui ulei si contaminarea prin condensare si prin impuritati datorate combustiei sunt cauze care duc la producerea de acizi in uleiul de motor. Daca acestor acizi li se permite sa intre in contact cu componentele motorului, apare coroziunea si rezultatul este distrugerea prematura a componentelor motorului. Uleiurile de motor au ca scop si combaterea acestor acizi.
  • Daca un motor nu ramane curat, el nu ramane eficient. Depozitele de impuritatii ramase in motor, impiedica functionarea ai reduc eficienta combustibilului, in timp ce scad performantele motorului. in plus, daca sunt lasate nepazite, aceste impuritati pot cauza o uzura mare a motorului.
  • Orice particula mai mare decat cele intre 5 si 20 de microni, (depinzand de vehicul), va dauna serios unui motor, daca nu este evacuata sau inchisa intr-un recipient. Pentru a va face o idee cat de mica despre aceasta, va putem spune ca parul uman are o grosime de aprox. 100 microni. Desi filtrarea joaca un rol important in aceasta situatie, uleiul trebuie sa-si pastreze rolul de a nu permite formarea depozitelor de impuritatii in motor si de a mentine particulele contaminante in suspensie, pana ce ele vor fi evacuate in filtrul de ulei.
  • Uleiul de motor este responsabil intr-o mare masura si de racirea motorului dumneavoastra. Radiatorul (sistemul anti-inghet) raspunde doar de racirea partii superioare a motorului dumneavoastra. Restul, (arborele cotit, axul cu came, distributia, pistoanele, rulmentii de presiune si multe alte componente importante ale motorului) sunt racite in principal de uleiul de motor.